Ja vaicātu, kuras tehnoloģijas ir mūsu lielākais palīgs ikdienā, viedtālrunis noteikti ieņemtu vienu no pirmajām vietām.
Bez tā vairs nav iedomājama arī mūsu finanšu dzīve – bankas mobilā lietotne ļauj pilnībā būt lietas kursā par savu digitālo maciņu. Tāpēc Swedbank saviem klientiem jau tuvākajā laikā piedāvās Smart-ID jeb jaunu, drošu un ērtu alternatīvo risinājumu kodu kartēm un kalkulatoriem. Lai to izmantotu, papildus bankas lietotnei būs jālejupielādē Smart-ID lietotne un jāatceras divi PIN kodi. Un viss! Tas ir starptautisks inovatīvs risinājums, kuru Latvija ievieš kā viena no pirmajām valstīm pasaulē.
Kas ir Smart-ID?
Smart-ID ir droša un ērta lietotne (aplikācija), ar kuras palīdzību turpmāk varēsiet autorizēties Swedbank internetbankā un tajā veikt visus nepieciešamos maksājumus un citas darbības. Sākotnēji Smart-ID būs ērta alternatīva banku kodu kartēm un kodu kalkulatoriem, taču turpmāk to varēs izmantot arī dokumentu parakstīšanai ārpus internetbankas.
Smart-ID atbilst visām mūsdienu tehnoloģiju un drošības prasībām, tajā tiek izmantotas jaunākās kriptogrāfijas jeb šifrēšanas metodes. Tas ir īpaši ērti, jo mobilais telefons vienmēr ir līdzi, savukārt telefona nozaudēšanas gadījumā Smart-ID aizsargā izvēlētie PIN kodi.
Kad varēs sākt lietot Smart-ID?
2017. gada februārī Smart-ID būs pieejams AppStore un Google Play.
Kā lietot Smart-ID?
Lejupielādējiet Smart-ID AppStore vai Google Play un tā aktivizēšanai pirmajā reizē izmantojiet kodu karti vai kalkulatoru. Pēc tam jāizvēlas divi tikai sev vien zināmi PIN kodi, kuri turpmāk būs jālieto, pieslēdzoties internetbankai (PIN1) un apstiprinot maksājumus vai parakstot dokumentus (PIN2). Iegaumējiet tos labi!
Tas arī nozīmē, ka, lai lietotu bankas pakalpojumus, turpmāk pietiks tikai ar viedtālruni – nebūs jānēsā līdzi kodu karte vai kodu kalkulators.
Savu Smart-ID kontu varēsiet lietot tikai jūs, tādēļ atcerieties: nekad nedrīkst izpaust savus PIN kodus tieši tāpat, kā rīkojoties ar norēķinu karti.
Vai var lietot Smart-ID vairākās viedierīcēs?
Ja vēlaties Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jāinstalē unikāls Smart-ID konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotne (aplikācija) ir jāinstalē no jauna un jāreģistrē jauns Smart-ID konts. Jūsu bankas kontu šīs izmaiņas neietekmēs.
Vai Smart-ID var izmantot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?
Nē. Tas nav droši. Smart-ID ir piesaistīts unikālam lietotājam, nevis bankas kontam. Iesakām nepieciešamības gadījumā reģistrēt vairākus Smart-ID katram ģimenes loceklim vai kolēģim, lai būtu iespējams noteikt, kurš veicis darbības bankas kontā, piemēram, apmaksājis pirkumus vai pārskaitījis naudu uz citu kontu.
Avots: manasfinanses.lv