Policisti un valsts iestādes apsver iespēju tuvāko piecu gadu laikā iegādāties jaunus fotoradarus, ar kuriem mērīt šoferu vidējo ātrumu. Tas nozīmētu, ka autovadītājiem faktiski nebūtu iespējams izsprukt no sodiem, bremzējot pirms radariem. Šādas ierīces gan ir dārgas, un amatpersonas pieļauj iespēju Latvijā modificēt jau esošos radarus, informē TV3 ziņas.
Tā sauktā “Point to point” sistēma darbojas šādi: šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu, viens radars nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku. Izbraucot no konkrēta posma, auto piefiksē otrs radars. Ar īpašu metodoloģiju tiek aprēķināts, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā.
Ņemot vērā tos piedāvājumus, kas ir tirgū, tie ir 5x dārgāki par esošajiem stacionārajiem radariem, tas mūs neapmierina, pētīsim, kādas varētu būt, izmantojot esošās fotografēšanas sistēmas, kombinējot, aprēķināt vidējo ātrumu.
Tagad uz Latvijas ceļiem izvietoti 40 stacionārie fotoradari. Šogad būs pieslēgti vēl 20 un 2018. gadā vēl 40. Pagājušajā gadā par stacionāro fotoradaru konstatētajiem pārkāpumiem piespriestas soda naudas 3,7 miljonu eiro apmērā. Uz jaunā veida radaru ieviešanu cer arī policija.
Policija šādu projektu atbalsta. Tam nepieciešami priekšdarbi gan no likumdošanas viedokļa, vai var izmantot kā pierādījumus, un vajag finansējumu, lai šādas ierīces iegādātos, uzstādītu.
Policijā skaidro, ka pilotprojekts ar šādiem radariem bija ieviests Lietuvā, tas pierādījies kā veiksmīgs, un šovasar tikšot ieviesti 25 šādi radari.
Avots: focus.lv