Reizēm domas par iespējamo armagedona iestāšanos var cilvēku pamudināt darīt visai neparastas lietas. Iepriekš mēs rakstījām par kādu Kanādas iedzīvotāju, kurš aiz bailēm no atomkara uzbūvēja bunkuru no veciem autobusiem un nosauca to par “ Šķirsts 2”.
Mūsu šīs dienas varonis ideju par Noasa škirstu uztvēris burtiskāk. Pavisam nesen holandiešu biznesmenis Johans Heibers no Dordrehtas pilsētiņas uzbūvēja īstu Noasa šķirsta kopiju, vadoties pēc tā Bībeles apraksta.
Kas pamudināja Johanu uz šādu darbu? Pēc vienas versijas, doma par kuģa būvniecību vīrietim ienākusi prātā 1992. gadā, kad viņš saviem bērniem vakaros lasījis par Noasa šķirstu. Citos avotos teikts, ka viss sācies ar to, ka Johans Heiber sapnī redzējis, ka viņa dzimto Nīderlandi pārklāj milzu vilnis.
Lai kā tur arī nebūtu, skaidrs ir viens – šis nav pirmais Johana mēģinājums uzbūvēt bībeles kuģi. Pirmo šāda veida būvi holandietis pabeidzis ap 2006. gadu. Toreiz gan kuģis bijis divreiz mazāks par bībelē aprakstīto.
Dordrehtā parādījusies Noasa šķirsta samazinātā kopija sākusi piesaistīt tūristu uzmanību. Iespējams, ka tieši tas rosināja biznesmeni ķerties klāt otrajam, nu jau pilna mēroga kuģim.
Pateicoties ienākumiem no tūristiem, 2008. gadā Johans uzsāka jaunā kuģa būvi. Šoreiz viņam pievienojās tādi palīgi: miesnieks, frizieris, un skolotājs.
Kuģis bija gatavs 2012. gadā. Tā uzbūvēšanai tika patērēti 5 miljoni dolāru un 12.000 koku. Kuģa izmēri ir iespaidīgi: augstums 23 metri, garums 125 metri, platums 29 metri. Kuģa svars ir 2, 5 tūkstoši tonnu un, kā apgalvo Johans, kuģis varētu uzņemt 5 tūkstošus cilvēku.
Noasa šķirsts kļuva par populāru tūristu apskates objektu Dordrehtā. Lielākai ticamībai Johans kuģī “iemitināja” dzīvnieku maketus.
Tomēr pēc kāda laika vietējai varai radās pretenzijas sakarā ar drošības tehniku, tāpēc apmeklētājus uz tā vairs nelaida.
2016. gadā Johans bija plānojis ar savu kuģi doties uz Riodežaneiro olimpiādi, tomēr drošības problēmu dēļ ceļojums nenotika.
Un tomēr, Johans nekrīt izmisumā, viņam padomā jauns plāns. Tagad viņš nolēmis ar Noasa šķirsta kopiju sasniegt Izraēlas krastus. “ŠĪ ir Dievišķā kuģa kopija. Ar to ir jēga doties tikai uz Svētozemi”, – saka biznesmenis.
Galvenā problēma slēpjas apstāklī, ka kuģim nav dzinēja, tāpēc, lai ceļotu, būs nepieciešams velkonis. Pēc Heibera aprēķiniem, velkoņa īre izmaksās aptuveni 1, 3 miljonus dolāru. Tagad Johans vāc ziedojumus no žēlsirdīgajiem samariešiem.
Ir saprotams, ka šis kuģis galvenokārt ir tūristu apskates objekts. Kaut kas līdzīgs šādam kuģim jau pastāv, taču šī ir viena no iespaidīgākājām kuģa kopijām.