Kļūda Nr.7 – «Iestrēgusī plate»
Slikti priekš bērna, jo viņš nepierod pie patstāvības. «Mamma šoreiz neatgādināja, ka vajag nomazgāt rokas pēc tualetes, tātad viņas mazgāt nav obligāti.» Slikti priekš mammas, jo pat pašam pacietīgākajam cilvēkam ir jābūt «platei», iztukšojas un, vienā momentā, par sīkumu var izgāst visas dusmas uz bērna – uzkliegt vai arī nopērt.
🌲 Darbs ar kļūdām
Bērniem ir ļoti labi attīstīta redzes atmiņa, tāpēc lai apgūtu režīma momentus, ļoti efektīvi strādā bildes-atgādinājumi. Piemēram, pusotra vai divu gadu vecumā bērns jau ir spējīgs atcerēties, ka rokas ir jāmazgā trijos gadijumos: pirms ēšanas, pēc tualetes un pēc pastaigas. Uzkariet koridorī un vannasistabā spilgtas bildes, kas norāda uz šīm trim situācijām. Bērnam būs interesantāk, ja katru roku mazgāšanu vajadzēs atzīmēt ar spilgtu aplīti vai krustiņu.
Klūda Nr.9 – Pastāvīga atraušana
Kā likums, to tik vien dara kā atrauj bērnu no darbības satrauktas mammas, kurām ir pastāvīgas bailes par bērnu. Viņas tiek galā ar šīm bailēm ar hiper rūpēm. «Nekāp netīrumos!», «Uzmanīgi pakāpiens!» – un tā visu dienu.
🌲 Darbs ar kļūdām
Pamēģiniet saskaitīt, cik reizes Jūs stundas laikā (pastaigas laikā) aizrādāt bērnam. Kādus aizrādījumus varēja varbūt pat neteikt? Neraustiet viņu par katru sīkumu, bet cenšaties būt blakus, kad bērns ir aktīvs. Kāpiet ar viņu kopā uz slidkalniņa, ejiet kompānijas pēc skatīties, kas tur guļ krūmos, kopā skatāties uz suni. Bērns noteikti kopēs jūsu drošo izturēšanos.
Kļūda Nr.10 – Nemācēt sadzirdēt bērnu
Dažkārt ir tā, ka mamma visu dienu ir blakus bērnam, bet grūti teikt, ka viņi bija kopā. Piemēram, bērns vēlas izstāstīt kaut ko svarīgu (no viņa skatu punkta) mammai. Piemēram, par akmeni, kuru atrada smilšu kastē, bet mamma ir aizrāvusies sarunā ar draudzeni un atbild: “Pagaidi!” Vai arī bērns pa ceļam uz veikalu kaut ko aizrautīgi stāsts, bet mamma tik krata galvu, iegrimusi savās domās.
🌲 Darbs ar kļūdām
Bērns no jums mācas visu, tai skaitā arī spēju komunicēt. Nav svarīgi cik laika jūs pavadat kopā ar bērnu, bet gan kā jūs pavadat laiku. Pamēģiniet pilnībā iegrimt spēlē uz divām stundām, koncentrējoties tikai uz bērnu. Viņš, droši vien, pārpildīsies ar jūsu uzmanību un gribēs paspēlēties viens, atstājot laiku jums – sarunai ar draudzeni un pārdomām. Bērns, ar kuru pavada visu dienu blakus, bet ne kopā, pierod pievērst sev uzmanību ar nerātnību palīdzību.
IEMĀCI CITAM!
Kā norādīt bērnam, lai tas neskanētu kā «zāgēšana»? Var viņam deliģēt vecāku cilvēku pilnvaras, bet ir arī cits variants. Pirmais etaps – iemācīt kaut ko, piemēram, iet pāri ceļam vai lietot dakšiņu. Vispirms tas jaizdara viņa dublieriem – viņa mantām.
Irina Kudinova