”VISC ir šogad sagādājis potenciālu pazemojumu visai izglītības sistēmai un dzīvo pārliecībā, ka…”
Anita Daukšte dalījusies ar ļoti vērtīgu novērojumu par eksāmeniem:
Eksāmena novērotāji apliecinājuši, ka ļoti daudzi skolēni, nemaz nemēģinot izmantot eksāmenam atvēlētās četras (!) stundas, devušies prom, noliekot eksāmenu lapas. Citur meitenes – teicamnieces – histēriski raudājušas eksāmena laikā, saprotot, ka eksāmena saturs ir nevis vienkārši sarežģīts, bet atbilstošs apgūtajai vielai, bet gan – tā otrajā un trešajā daļā nelīdzinās tam, par ko tika runāts un mācīts matemātikas stundās. Ar 12. klases beidzējiem šogad izspēlēts cinisks eksperiments. Jautājums ir, vai tas ir darīts augstprātīgas muļķības dēļ vai arī apzināti, konkrētu mērķu labad, lai ietekmētu ne tikai šī gada beidzēju pašvērtējumu un iespējas tikt budžeta vietās augstskolās, vai arī tāpēc, lai panāktu «vajadzīgos secinājumus» par Latvijas izglītības sistēmu kopumā.
Eksāmena sastādītāju vārdi gan tiek turēti noslēpumā, bet nebūtu slikti tos uzzināt. Jājautā arī, vai vismaz matemātikas skolotāji tika brīdināti, ka daudziem eksāmena uzdevumiem būs jauns formāts? Ja nē, un nav nekas dzirdēts par to, ka būtu, tādā gadījumā tā ir diversija arī pret skolotājiem, kuri tagad tiks izlikti publiski par tādiem, kas «neprot mācīt»!
VISC ir šogad sagādājis potenciālu pazemojumu visai izglītības sistēmai un dzīvo pārliecībā, ka tas neliks pārdomāt pašu kompetenci un atbilstību ieņemamajiem amatiem. Jācer, ka VISC arī apsver, kā savu kļūdu labot. Protams, ja vien veidot šādus pazemojošus pārbaudījumus viņiem neliek kāda politiskā griba un pašu īstermiņa pašsaglabāšanās instinkti.