Vakar bērnu laukumiņā ar Annu notika tas, kas nekad nevarētu notikt ar mani. Viņas jaunā paziņa veikli uzrāpās augšā pa slidkalniņa margu.
– Bet es tā nevaru, – teica Anna, – un uzrāpās pa trepītēm.
– Par to es varu lūk tā!
Un viņa noskrēja pa virvju kāpnītēm.
– Bet es varu lēkt pa trim pakāpieniem uzreiz, – atbildēja meitenīte. Un nodemonstrēja savu prasmi.
– Un vēl es varu lūk tā!
Viņa uzcēla kājas uz līdzteku viena spraišļa un veikli pārrāpās uz otru. Anna pamēģināja, un viņai arī izdevās, tikai daudz lēnāk.
-Es arī tā varu.
– Jā, bet tu to dari lēnāk, bet es ātri. Skaties!
Un meitenīte veikli, daudz veiklāk kā Anna pārrāpās atpakaļ. Ziniet, ko atbildēja Anna?
– Oho, IDEĀLI!
Un viss!
Pēc tam mēs ar Annu patrenējāmies uzrāpties vēl uz dažām bērnu laukumiņa konstrukcijām, viņa vēl mazliet paskraidīja kopā ar meitenīti, atnāca tētis, un mēs devāmies mājās, pa ceļam spēlējot “Nosauc, ko redzi!” spēli.
Mani audzināja NE TĀ. Man bija jākļūst par labāko. Es nebūtu aizgājusi no līdzteku spraišļiem, līdz nebūtu iemācījusies pārrāpties pāri veiklāk par otru meitenīti, es nekad neteiktu “oho, ideāli”, labākajā gadījumā “ es arī tā varēšu”, ja tas nebūtu izdevies tajā dienā. Es būtu nākusi uz laukumiņu vēl un vēl trenējusies vēl un vēl līdz man būtu izdevies. Vai arī nebūtu. Tad es simtiem reižu būtu iztēlojusies, ka tomēr varu, ka satikšu meitenīti un “parādīšu klasi”.
Milzīgs daudzums iztērēta laika un enerģijas sacensībā ar meitenīti, kuru, iespējams, es nekad vairs nesatikšu, upurēts mērķim, kas nekad nav bijis mans.
Un vēl jau bija arī skola, kur aiz jautājuma: “cik tu saņēmi kontroldarbā?” – sekoja: “un pārējie?”. Nebija svarīgi, ka vakar es nemaz nemācēju atrisināt to uzdevumu, bet šodien protu, svarīgi bija – vai to mācējuši citi.
Kādā brīdī, kāds no mums ātrāk, cits vēlāk, pieņems faktu, ka, diemžēl, viņš nevar būt labākais it visā, vai vēl trakāk, viņš nevar būt labākais nekur. Pasaule ir plaša, parādās jauni talanti un jāspēj izvēlēties un fokusēties uz to, kas šķiet interesants, patiesi svarīgs un kas izdodas.
TURPINĀJUMU LASIET NĀKAMAJĀ LAPĀ: