Lai bankas klientu autentifikācija atbilstu Eiropas Savienības (ES) drošības prasībām, bankām, sākot ar 1. aprīli, ir jānodrošina papildu drošības risinājumi. Veicot par 30 eiro lielākus pārskaitījumus internetbankā, ar kodu karti vien nepietiks, ziņo Neatkarīgā.
Lai gan līdz 1.aprīlim vēl ir vairāk nekā divi mēneši, komercbankas jau šobrīd sāk ieviest papildu autentifikācijas rīkus.
Autorizējoties Swedbank internetbankā, klientiem lūgts apstiprināt savu mobilo telefonu, un sniegtās informācijas patiesumu pārbaudīs, nosūtot uz klienta norādīto telefonu īsziņu kodu, kurš jāievada internetbankas sistēmā.
Swedbank mediju attiecību vadītāja Kristīne Jakubovska Neatkarīgajai skaidro, ka no 1. aprīļa saskaņā ar ES un Latvijas likumdošanas prasībām Latvijā gaidāmas izmaiņas internetbanku kodu kartes lietošanā, proti, lai veiktu pārskaitījumus uz citu banku jaunam saņēmējam virs 30 eiro, kodu kartei būs nepieciešams papildu drošības kods.
Viņa noraida bažas, ka mobilā telefona piesaiste varētu radīt drošības problēmas, ja gadījuma telefons nonāks svešās rokās. “Kodu kartes darbosies arī turpmāk. Šis SMS kods būs papildu elements kodu kartes lietošanai, tāpēc internetbankas lietošana patiesībā kļūs vēl drošāka. Mobilā tālruņa nonākšana trešās personas rokās neko nedod, jo papildus šim SMS kodam saglabājas arī pārējās autentifikācijas darbības,” teica Jakubovska.
Tuvākajās dienās Swedbank un SEB banka plāno informēt par jaunu inovatīvu risinājumu internetbankas lietošanai, kuram būs nepieciešams tikai viedtālrunis. Tā būs atsevišķa mobilā lietotne. Arī šajā gadījumā raizēm par drošību neesot pamata, jo ja viedtālrunis nonāktu svešās rokās – tas neko nedos, jo autentifikāciju aizsargā tikai lietotājam zināmie PIN kodi.
Savukārt banka Citadele jau kādu laiku klientiem piedāvā pāriet no kodu kartes uz maksājumu autorizācijas ierīci MobileSCAN, kas ir bankas Citadele mobilajā aplikācijā iebūvēta autorizācijas ierīce. Autorizēšanās notiek ar klienta mobilo telefonu vai planšeti, un MobileSCAN var izmantot, lai pieslēgtos internetbankai gan datorā, gan telefonā vai planšetē. Tas nozīmē, ka jau tagad Citadeles klienti, kas savam telefonam pieslēguši MobileSCAN, kodu kartes var neizmantot, bet internetbankai autorizēties un maksājumus apstiprināt ar telefonu, kas pie rokas ir vienmēr, skaidroja bankas Citadele ārējās komunikācijas vadītāja Baiba Ābelniece.
Papildus jaunajam mobilajam risinājumam SEB banka pēc trim nedēļām – 10.februārī – sāks pāreju uz jauno IT un klientu apkalpošanas sistēmu. Pirmais ieguvums klientiem pēc jaunās sistēmas ieviešanas būs jaunā internetbanka, kurai būs jauns dizains un plašas iespējas. Tā būs ērti lietojama arī mobilajās ierīcēs, jaunā internetbanka nodrošinās arī iespēju pašam noteikt galvenās lapas saturu.
Avots: focus.lv